Sök på produktnamn, maskiner, teknologi eller lösningar du är intresserad av.

On the road

Alltid redo! Det är honnörsordet för Sebastian Fredin, servicetekniker på ITO PallPack som åker runt i hela Sverige för att hjälpa kunder och serva maskiner.

Av: ITO PallPack 14 december 2017 Vi informerar
Sebastian Fredin.

– Det är väldigt sällan ett problem inte går att lösa, säger han.

Driftstopp är bland det mest kostsamma som finns och det är en anledning till att ITO PallPack satsar mycket på service. Sebastian Fredin är det senaste tillskottet inom service, som förutom att vara certifierad servicetekniker även är bror till PallPacks tekniska chef.

Din bror ritar transportband, vad jobbar du med?

– Jag servar och reparerar maskiner, jag är ute och reser runt i hela landet och hjälper kunder.

Vilka är de vanligaste anledningarna till att du måste rycka ut?

– Oftast när en maskin inte fungerar som den ska så beror det på att det blivit för smutsigt eller att man inte tagit hand om den på ett bra sätt. Det kan också vara så att man av misstag ändrat några inställningar, det kan vara lite olika anledningar.

Går det inte att lösa problem på distans?

– Jo, vi försöker lösa eventuella problem över telefon. Till exempel brukar det ofta gå att fixa halvautomatiska maskiner på telefon. Men går inte det så åker jag ut.

Reser du varje dag?

– Ja, det gör jag, i stort sett i alla fall.

Vad är ditt bästa tips till kunderna?

– Att hålla koll på maskinerna och att hålla dem rena.

Vill du ha ett fast serviceavtal? Mejla sebastian@pallpack.se

Vi hjälper dig!

Ta kontakt med våra erfarna medarbetare