Kunder som har ett serviceavtal med ITO PallPack kan nu få digitala underhållsböcker för hela ITO PallPack-anläggningen i en digital molnlösning där all information ägs av kunden och alltid finns tillgänglig. Det ger flera fördelar eftersom alla tekniska lösningar och underhållsrutiner finns tillgängliga på ett ställe, liksom all service- och underhållshistorik.
Serviceuppdrag från ITO PallPack rapporteras direkt i den digitala boken för underhåll, och den kan också göras tillgänglig för externa servicepartners och andra leverantörer än ITO PallPack. Lösningen innehåller servicemanualer för alla kundens produkter och en beskrivning av alla procedurer/rutiner för intern och extern uppföljning.
Smart och lönsamt
Caroline Wallgren på ITO PallPack tvivlar inte på att det är både smart och lönsamt att använda digitala böcker för underhåll, särskilt när ITO PallPacks lösningar är avgörande för företagets produktion och logistik.
– Varje teknisk enhet har ett unikt fingeravtryck i ”boken”, och alla avvikelser i körprofilen fångas upp automatiskt så att vi, kunden eller andra kan svara direkt. Eftersom kunden äger informationen blir det lättare att expandera med lösningar från andra tillverkare, och dessa kan också integreras i boken för underhåll, säger hon.
Kontakta Caroline Wallgren på ITO PallPack för mer information och erbjudanden om digital bok för underhåll.