Sök på produktnamn, maskiner, teknologi eller lösningar du är intresserad av.

Jägarprov godkänt för utsändningsanläggningen på Friluftsmagasinet

Just nu finns det ett litet andrum, mellan höstjakten och Black Friday, berättar Rune Lien och Atle Haugen för Friluftsmagasinet. Vi har varit på besök för att kolla om utsändningsanläggningen som installerades i somras har ”godkänt jägarprovet”.

Av: ITO PallPack 20 september 2022 Vi informerar

Tufft hösttest

– Lokalerna här var från början inte dimensionerade för den här anläggningen, men ITO fick ändå plats för den. De gjorde ett bra jobb med utformningen av anläggningen och har varit skickliga på att sätta ihop olika komponenter och transportörer för att skapa den helhet vi ville, säger Rune Lien och Atle Haugen på Friluftsmagasinet.

 Höstjakten är högsäsong nummer ett för Friluftsmagasinet, så det är naturligt att fråga sig om ITO-anläggningen har hållit målen under två eller tre hektiska jaktmånader.

– Jaktsäsongen är den mest hektiska tiden på året, men sammanfattningsvis råder det ingen tvekan om att provet är godkänt. Som mest packade vi 200 beställningar på 45 minuter genom anläggningen. Vi ser att denna investering inte bara ger konkreta besparingar, utan också bidrar till att vi kan ge en högre servicenivå till våra kunder, tillägger de.

Frigör resurser och ökar effektiviteten

ITO-anläggningen består av en automatisk och integrerad lösning med transportörer, tejpmaskin, märkning, scanning samt utskrift och applicering av följesedlar, allt utfört för varje enskild beställning. 90 procent av onlinebeställningarna hanteras i anläggningen, där anställda fyller lådorna med varor och bubbelplast innan anläggningen tar över.

– I praktiken frigör satsningen två årsverken, vilket har gett andra och mer intressanta uppgifter för två anställda här, säger de två som ansvarar för lagret.

Jaktsäsongen är den mest hektiska tiden på året, men sammanfattningsvis råder det ingen tvekan om att provet för förpackningsanläggningen är godkänt, konstaterar Atle Haugen och Rune Lien på Friluftsmagasinet.

Riggad för tillväxt

Friluftsmagasinet är en av landets mest erfarna aktörer inom jakt, fiske och friluftsliv, med egna varumärken som Dovrefjell och Spotec förutom många kända varumärken inom segmentet. Modern förvaring, enkel logistik och en ny förpackningsanläggning gör företaget rustat för framtida tillväxt inom onlineförsäljning.

– Vi ser att onlineförsäljningen ökar hela tiden och med moderna lager och denna utskickningsanläggning är vi väl positionerade för fortsatt tillväxt. Effektiv förpackning och frakt är utan tvekan en framgångsfaktor för att lyckas med näthandel, säger Rune Lien och Atle Haugen på Friluftsmagasinet.

Så även om vintern är precis runt hörnet, blir det inte mycket tystare? – Vintern kräver rejäla kläder, så nu är det mycket yllekläder, skor och liknande. Dessutom finns det många passionerade isfiskare i det här landet, och vi har allt de behöver för att lura de stora fiskarna!

Det blir med andra ord full drift på ITO-anläggningen vid Friluftsmagasinet även under vintern.

Följebrevet skrivs ut och appliceras automatiskt efter att kartongen har tejpats och skannats.
ITO-system med transportörer, automatisk tejpning, märkning och scanning, skräddarsytt för Friluftsmagasinets lager.
Butik och huvudlager i Kobbervikdalen utanför Drammen.

Vi hjälper dig!

Ta kontakt med våra erfarna medarbetare